0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تفاوت ساعت هوشمند و آنالوگ

 

تفاوت ساعت هوشمند و آنالوگ

 

در عصری که تکنولوژی هر روز و هر دقیقه در حال پیشرفت و نو آوری های جدید و جالب است. محصولاتی چون ساعت نیز دچار تغییر و تحولاتی بسیار شده اند . امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساعت ها نیز در حال دگرگونی های بسیاری هستن که این دگرگونی ها کارای و وظایف آنها را نیز دسخوش تغییر داده . در قدیم ساعت ها فقط برای نمایش ساعت و زمان و باکمی نو آوری تاریخ بود ، اما امروزه در بازار این محصول پر مخاطب ساعت های به نام ساعت های دیجتال یا هوشمند پا به عرصه وجود نهاده اند که نشان دادن زمان و تاریخ از کمترین قابلیت های آنهاست و تعداد کارایی و عملکرد آنها هر روز در حال افزایش و تغییر است نمایش ضربان قلب ، میزان اکسیژن خون ، نمایش میزان مسافت طی شده ، موقعیت یاب جهانی ، و غیره و غیره از نمونه های کارامدی اینگونه ساعت ها هستند اما این ساعت های هوشمند ضعف ها و ایرادات بسیار را بدلیل نو پا بودن این صنعت در خود جای داده اند که هر روز  تعداد این ایرادات و ضعف های اینگونه ساعت ها اضافه میشود .

 

دراین مقاله از دیجی ساعت به بررسی بسیار تخصصی این دو گونه هم نام اما بسیار متفاوت از ساعت خواهیم پرداخت طوری که  همه مخاطبین ما در دیجی ساعت  در این مورد این موضوع داغ و حساس به توافق برسند . مهم است که تصمیم درستی بگیرید و ما قول می دهیم یک بار برای همیشه این موضوع مهم را حل کنیم!

 

 

 

ساعت هوشمند در مقابل آنالوگ – کدام بهتر است؟

 

با این موضوع شروع میکنیم که کدام یک از این نوع ساعت ها انتخاب بهتری میباشد . همان گونه که از اسم این دو محصول مشخص است هر دو نامی یکسان را بدوش میکشند که مشخصه عملکرد و کارایی آنهاست (( ساعت )) ، اما با تفاوت ها و فرومول و متریال و ساختی بسیار متفاوت .ب.م

 

چرا ساعتهای مکانیکی را انتخاب کنیم؟

 

مزایای انتخاب ساعت آنالوگ:

 

معایب انتخاب ساعت آنالوگ:

 

چرا یک ساعت دیجیتال انتخاب کنیم؟

 

نکات مثبت انتخاب ساعت دیجیتال:

 

معایب انتخاب ساعت دیجیتال:

  

 چرا یک ساعت آنالوگ را انتخاب کنیم؟

 

ساعت های آنالوگ یا مکانیکی مهمان های قدیمی هر خانه و فردی هستن و به ندرت میتوان کسی را پیدا کرد که از داشتن ابزاری به نام ساعت مچی بی بهره باشد . ساعت های مچی به دلایل زیادی توسط مردم استفاده می شود. برخی از افراد ساعت مچی می پوشند تا به راحتی زمان را تشخیص دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به دلایل شخصی تر از ساعت استفاده کنند . اما در این ساعت ها بر خلاف ساعت های هوشمند یا دیجیتال ویژگی خاص، تعریفی متفاوت دارند  بطور مثال وقتی صحبت از ساعت در صنعت مُد می شود، به طور کلی و بدون شک هیچ ساعت دیجیتال یا هوشمندی حتی نمیتواند  نزدیک به ساعت های آنالوگ و مکانیکی در این مقوله مهم که به جرات میتوان گفت 8 میلیارد انسان روی کره زمین درگیر آن هستند حتی حرکت کند .

 

اما در اینجا ممکن است شما بگوئید ساعت ها ممکن است به دلیل ویژگی های اضافی یا سادگی در طراحی خود قابل قبول باشند. که ما در پاسخ به این نگاه شما میگوییم ویژگی تعریف عملکرد نیست ساعتی با ساختارهای مکانیکی یا ساده تر بگوئیم آنالوگ فقط برای تشخیص زمان استفاده میشود و تعریف دیگری ندارند اما ساختار و متریال ساخت آنهاست که آنهارا همجوره متفاوت میکند ارزش سادگی کارشان را با شکل و جنس و تفاوتهای ساختشان جبران میکنند  اما ساعت های هوشمند فعلا نمیتوانند از این سازه های که ساعت های مکانیکی بهره میبرند بهرمند شوند و فقط در صفحه خلاصه میشوند،ولی در مورد یک ساعت هوشمند ساختارهای الکترونیکی ،صفحه LED و نهایتا جنس بدنه ای که زیاد قدرت مانور ندارد می توانند به آن ارزش دهد اما قابلیتهای آنها تعریف رو به رشد دارند و اگر بروز نشوند بی ارزش میشوند و دیگر جایی برای رقابت ندارند .ب.م

 

 

اینگونه بگویم شاید این موضوع کمی بهتر قابل درک باشد ، شاید یک ساعت آنالوگ فقط بتواند زمان را به مدت دوازده ساعت نمایش دهد اما صفحه مینیاتوری و اجزای تشکیل دهنده آن حتی در ساده ترین مدلهای ساخته شده بدون شک میتواند شمارا برای یک عمر مجذوب خود کند و این از مهمترین خاصیت های ساعت های انالوگ و مکانیکی میباشد که شاید شمارا به هر امکانی برای دست یافتن به یک ساعت آنالوگ خاص وا دارد.

 

 

در واقع، ساعت‌های آنالوگ را می‌توان در قیمت‌ها و سبک‌های فراوانی یافت. برای افرادی که عاشق لوازم جانبی کلاسیک هستند، ساعت آنالوگ ممکن است بهترین و با ارزشترین انتخاب است . ساعت های آنالوگ برای رویدادهای ظریفی که نیاز به ظاهر و لباس رسمی دارند، ایده آل هستند.

 

 

 

 

 

نکات مثبت برای انتخاب ساعت آنالوگ:

 

ساعت های آنالوگ ظاهر زیباتری دارند برخی از مارک های ساعت به عنوان یک قطب در صنعت مُد مورد احترام قرار می گیرند. استفاده از چنین ساعت هایی به شخصیت صاحب آن حس اعتماد به نفس می افزاید. در واقع، دلیلی وجود ندارد که ساعت را برای هدف اصلی خود بپوشید - برای تعیین زمان 

 

یک ساعت آنالوگ همیشه با پیچیدگی ساده و خاصی در ساخت ارائه میشوند که جذابیتشان را افزایش میدهد ساعت های آنالوگ برای انواع رویدادها خاص هستند .ساعت های آنالوگ به دلیل مواد سخت ترشان نسبت به ساعت های دیجیتال بسیار بادوام هستند .ساعت های آنالوگ دارای تنوع طراحی بیشتری نسبت به ساعت های دیجیتال هستند.ب.م

  

معایب انتخاب ساعت آنالوگ:

 

ساعت های آنالوگ با ارزش اقتصادی بالاتری نسبت به ساعت های دیجیتال کار می کنند

 

ساعت های آنالوگ قدیمی با سیستم عملیات روشنایی عرضه نمی شوند که این موضوع خواندن وقت شما در شب را سخت و دشوار می کند

 

ساعت های آنالوگ فاقد گزینه های جایگزین مانند تایمر و تقویم هوشمند هستند که به راحتی در ساعت دیجیتال یافت می شوند

 

دقت زمان ممکن است مشکل بزرگی برای ساعت های آنالوگ باشد چراکه نمیتواند دهم یا صدم ثانیه را به شما نشان دهد .

  

چرا یک ساعت دیجیتالی انتخاب کنیم؟

  

 در حال حاضر، می توانید ساعت های آنالوگ با اعداد رومی و اعداد سنتی را پیدا کنید برای اکثر ساعت های آنالوگ علامت هایی وجود دارد که شصت دقیقه در یک ساعت را نشان می دهد اما این در حالی که ساعت‌های دیجیتال اغلب دارای ویژگی‌های عجیب و غریبی هستند و به نسبت ساعت‌های آنالوگ از عملکردهای ارتقا یافته ای پرده‌برداری می‌کنند و بهرمند میشوند این را می توان در ویژگی هایی مانند ماشین حساب، کرونومتر، GPS و حتی حسگرهای سنجش اکسیژن خون و ضربان قلب یافت.

 

 

دیجیتال به معنای چیزی در قالب عددهای صفر و یک است و برخلاف دیجیتال، آنالوگ به معنای کمیت پیوسته است. با ساعت های دیجیتال، زمان را بر حسب دقیقه و ساعت و ذرات ریزتر آن در نمایشگرهای الکترونیکی خواهید یافت که در برخی از ساعت‌های هوشمند یا دیجیتال نیز ثانیه‌ها را در یک صفحه نمایش خوب نشان داده میشود.

 

دانستن این موضوع که داشتن یک ساعت دیجیتال مفید است و برای هر فرد که سلامت و زمان و مکان برایش اهمین دارد واجب است ولی این داشتن متفاوت است ، این وسیله به نوعی پوشش برای انسانهای که از ابزار این ساعت ها استفاده میکنند تبدیل میشود چرا که تقریباً هر روز و هر لحظه مانند پوششی دائیمی با ماست حتی در خواب .

 

دقت در ساعت های هوشمند هدف است هدفی که هر روز در حال بهتر شدن و بروز شدن است ، به خصوص زمانی که اهل ورزش و تناسب اندام باشید البته که هنوز این ساعت ها کامل نیستند ولی برای ورزش، ساعت های هوشمند عالی هستند. و در دنیای پر از تکنولوژی امروز تقریبا به نوی نیاز تبدیل شده اند . اگر به دنبال لوازم جانبی جالبی هستید که بتوان از آن به صورت روزانه استفاده کرد، ساعت هوشمند یک انتخاب خوب است. اما به خاطر داشته باشید از آنجایی که ساعت‌های دیجیتال ظاهری معمولی دارند، ممکن است برای رویدادهای زندگی توصیه نشود.

 

 

نکات مثبت برای انتخاب ساعت هوشمند :

 

ساعت های هوشمند نسبت به ساعت های آنالوگ مقرون به صرفه هستند

 

به علت نوع ساختارشان وزن کمتری دارند

 

ورزشکاران می توانند از استفاده از یک ساعت هوشمند سود زیادی ببرند

 

ساعت های هوشمند میتوانند قابلیتهای زیادی را در خود جای دهند قابلتهایی مانند تایمر ، تقویم ، GPS ، انواع حسگرها ، و حتی قابلیت مکالمه

 

ساعت های هوشمند اطلاعات پیچیده ای مانند صدم میلی ثانیه و ثانیه را ارائه می دهند.

  

معایب انتخاب ساعت دیجیتال:

 

ساعت های هوشمند به دلیل مواد پلاستیکی که در فرآیند تولید آن ها استفاده می شود، مقاومت و فانتزی کمتری دارند

 

از آنجایی که ساعت‌های هوشمند بر روی سیستم‌های الکترونیکی کار می‌کنند، ممکن است در عملکردشان اختلال ایجاد شود

 

این ساعتها خیلی زود قدیمی میشوند و چون شخص مخاطب در راستای قابلیتهای آن آنرا خریداری کرده با بوجود آمدن نوع جدید ساعت هوشمند از ساعت قبلی دلزده میشود .

 

ساعت های هوشمند اغلب مخاطبان هدف کمی دارند. این ساعت ها اغلب توسط مردان بین ده تا چهل سال استفاده می شود

 

ظرافت ساعت های هوشمند کم است. این باعث می شود که ظاهر آنها به شدت غیر قابل قبول باشد و برای مناسبت های رسمی مورد استفاده قرار نگیرد.

 

اما بزرگترین ضعف این ساعتها عمر کم باطری آنهاست که به طور میانگین هر 72 ساعت یکبار بایستی شارژ شوند به همین دلیل است که تمامی کسانی که از ساعتهای هوشمند استفاده میکنن این ابزار پیچیده امروزی را خاموش و غیر قابل استفاده بر دستان خود میابند . هیچ کس دوست ندارد هر دو سه روز یک بار ساعت مچی خود را تنظیم کند. دقت چیزی است که در بهترین ساعت‌ها بیشترین نیاز را دارید و ساعت‌های باکیفیت بادوام هستند که زمان را به درستی نشان می‌دهند. اگر نمی توان ساعت را دقیق تشخیص داد، خرید ساعت چه فایده ای دارد؟

   

در اینجا یک راهنمای سریع برای کمک به شما در انتخاب آنالوگ یا دیجیتال وجود دارد

 

هنگام برنامه ریزی برای انتخاب بین ساعت آنالوگ و دیجیتال، باید عوامل خاصی را در نظر گرفت. با این حال، مهم است که بدانید این عوامل به سبک شخصی و ترجیحات شما گره خورده است.ب.م

 

خواندن ساعت

 

ساعت های آنالوگ دارای صفحه نمایشی هستند که شبیه ساعت های آفتابی باستانی است. ساعت های آنالوگ به عنوان اولین شکل ساعت یا روش زمان خواندن ثبت می شوند. حقیقت این است که همه دوست دارند از ساعت آنالوگ برای خواندن زمان استفاده کنند.

 

این موضوع را میتوان در ساعت های هوشمند امروزی نیز به وضوح دید چرا که شرکت های سازنده سعی در بوجود آوردن قالب نمایشی ساعت در سبک سنتی به عنوان تم نمایش ساعت در این ساعتها کرده اند حتی این موضوع به قدری فراگیر است که شرکت بزرگ و معروف جی شاک با کپی برداری از ساعتهای آنالوگ و الهام گرفتن از عقربه های ساعت معروف امگا و ساخت ساعتهای ترکیبی ابتکاری در صنعت ساخت بخرج داده  

 

تنظیمات ساعت

 

تنظیم ساعت هوشمند آسان است که برای تنظیم یک ساعت هوشمند باید از راهنمای دستورالعمل استفاده کنید. به شرطی که بتوانید یک ساعت دیجیتال را با دستورالعمل دستی تنظیم کنید، تا زمانی که باتری تمام شود به کار خود ادامه خواهد داد.

 

اکثر ساعت‌های آنالوگ دارای دکمه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند آن‌ها را با دقت تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که دکمه ها را باید بیرون کشیده و به عقب فشار دهید تا ساعت آنالوگ در جهت درست قرار گیرد ولی بیاد داشته باشید هیچ وقت برای تنظیم یک ساعت آنالوگ تنظیم آنرا به عقب بر نگردانید اینکار آسیب جبران ناپذیری به موتور ساعت شما میزند .

 

ترجیح سبک ساعت

 

در این مرحله، ذکر این نکته ضروری است که ساعت‌های آنالوگ به نسبت ساعتهای دیجیتال دارای سبک‌ها و طرح‌های فراوانتری هستند و خریداران باید به سبکی که بیشتر برایشان مناسب است تصمیم بگیرند اما هنوز در مورد اینکه چه چیزی بخرید سردرگم هستید؟ در اینجا چیزی است که مهم است .

 

انتخاب ساعت آنالوگ و دیجیتال همیشه یک تصمیم شخصی است و این موضوع به مسئله مُد برمیگردد بله مُد دقیقا برای اینکه برای هر چیزی که به مد مرتبط است برای انتخاب ساعت ابتدا استایل خود را مشخص کنید لباس‌ها و اکسسوری‌های مناسب را پیدا کنید که متناسب با شخصیت خود نوع و سبک ساعت خود را انتخاب کنید !

 

امیدوارم اطلاعات این مقاله به شما کمک کند تا تفاوت بین ساعت هوشمند  و آنالوگ را ببینید. با این وجود، زمانی که می خواهید بین ساعت هوشمند و آنالوگ یکی را انتخاب کنید این موضوعات را درنظر بگیرید زیبایی ، کیفیت ، وابستگی و جذابیت ، خوانایی، تنظیمات و سبک سپس و تنها در این صورت می توانید تصمیم آگاهانه بگیرید.

 

انتخاب ساعت مناسب نه تنها باید بر اساس قیمت و کیفیت باشد  بلکه باید تعادلی بین قیمت و کیفیت داشته باشد.

 

 

 

 

 

مشاوره و پشتیبانی