0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
اهمیت استفاده از ساعت مچی

اهمیت استفاده از ساعت مچی

از زمان پیدایش ساعت مچی از ساعت‌ها‌ به عنوان ابزاری کارآمد و بسیار مهم بطور گسترده استفاده می‌کردند. این مهم به این دلیل بود که همچنان استفاده از ساعت مچی یکی از بهترین راههای پیگیری زمان و وقت شناسی است.

تا قبل از پیدایش تلفن های همراه و اقلام امروزی آگاهی از وقت و زمان ، اشخاص راههای زیادی برای آگاهی و اطلاع از وقت و زمان نداشتند یکی از این راهها که بمانند سنتی دیرینه با انسان امروزی همگام و هم قدم است استفاده از ساعت های مچی بوده اما چرا امروزه و با پیدایش این پدیده های نو ظهور و بسیار فراگیر اشخاص باز هم تمایل خود به استفاده از ساعت مچی را از دست نمیدهند. در این مقاله از دیجی ساعت به بررسی عوامل بسیار تاثیر گذار استفاده از ساعت مچی میپردازیم .

از قدیم دانستن وقت و زمان از عوامل بسیار تاثیر گذار در زندگی افراد بوده اما چرا امروزه با بوجود آمدن تکنولوژی های گوناگون افراد علاقه به استفاده از ساعت مچی را از دست نداده اند .یکی از مهمترین علت های استفاده از ساعت مچی را میتوان راحتی استفاده از این وسیله دانست . تلفن همراه یکی از ابزارهای پر کاربرد و پر مصرف در بین افراد گوناگون است که ساعت و زمان و حتی مکان شما را هم به دقت نمایش میدهد ، اما برای فرد کمی دشوار میشود که به طور مداوم گوشی خود را از جیبش بیرون بیاورد و از زمان مطلع شود، بنابراین همراه داشتن یک ساعت مچی برای او به نوعی دقدقه تبدیل میگردد .

با افزایش مشلغه کاری و فکری افراد ، زمان بندی جایگاه ویژه ای در بین افراد و خانواده ها پیدا کرده است تا جایی که در نحوه ایجاد زندگی بهتر اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. از به موقع در سر کار حاضر شدن و رفتن به سر قرار های عاشقانه گرفته تا زمانبندی دقیق و هماهنگ‌سازی برای یک حمله نظامی همه چیز به یک زمانبند خوب و دقیق وابسته شده است .

ساعتی که در حال حاضر من و شما به عنوان ساعت مچی با آن آشنا هستیم در قدیم به شکلهای زیاد و گوناگونی در بین افراد دیده میشد بطور مثال ساعت های جیبی یا گردنی که در قدیم دربین اشراف بسیار مرسوم و مورد استفاده بود. آن زمان داشتن یک ساعت اینچنینی نشان دهنده تمول مالی شخص بود. اما هنوز هم بدرد اشخاصی که درگیر مشاغل سخت بودند نمیخورد و مکانیزم حمل و خواندن آن سخت بود .ب.م

 

در جنگ جهانی اول آلمانها دریافتند که دانستن زمان و داشتن ساعت چه کمک بسیار شایانی به هماهنگی در حملات به سربازها میکند اما رویت ساعتها خود مقوله ای دست و پا گیر بود. در آن زمان اولین ایده و جرقه داشتن یک ساعت کوچک و قابل حمل که خواندن آن هم برای همه سرباز ها راحت و قابل تشخیص باشد و حتی بستن ساعت به روی دست در ذهن قفل سازی با تجربه و خلاق به نام پیتر هنلPeter Henlein  قفل ساز و ساعت ساز آلمانی که تمام زمان و انرژی خود را صرف اختراعات خود میکرد زده شد ، او در سال ۱۵۱۰ میلادی نخستین ساعت مکانیکی مچی را ساخت. ساعتی بسیار پر کاربرد که توانست در حملات برتری زمانی را به سربازان آلمانی بدهد تا در میدان جنگ براحتی بتوانند زمان را چک کنند.

پس از آن سربازان براحتی ساعت‌های خودشان را با یکدیگر برای زمان شروع حمله هماهنگ می‌کردند و براحتی می‌توانستند زمان را تحت کنترل داشته باشند.

پس از جنگ جهانی اول و تا اواخر جنگ جهانی دوم ساعت‌های مچی بیشتر توسط خانوم‌ها مورد استفاده قرار میگرفت و در آقایان مخاطب چندانی نداشت ، مُد تنها مسئله ای بود که آن روزها باعث استفاده فراوان ساعت های مچی در بین زنان میشد و از آن پس بود که ساعت به کالایی لوکس و زینتی که امروزه با آن آشنا هستیم تبدیل شد .

اما حالا مصرف کنندگان  به دلایل زیادی ساعت بدست می کنند و این علتها نسبت به گذشته دچار تغییرات بسیار زیادی شده است . در این بین با پیشرفت تکنولوژی و بهتر شدن کیفیت ساخت ساعتها تعداد افرادی که تمایل به بستن ساعت مچی دارند رو به افزایش است. صد البته که این موضوع خیلی تعجب آور نیست چرا که دنیای ساخت ساعتهای جذاب و چشم گیری تغییرات بسیار زیادی شده است و کمتر شخصی را میتوان سراغ گرفت که دست رد به سینه یک ساعت با برندهای متنوع و فوق العاده خواستنی امروزی را بزند کما اینکه با ورود عرصه تکنولوژی به دنیای ساعت و با قرار گرفتن این کالای پر مصرف در کنار تلفن‌های همراه امروزه افراد می‌توانند در کنار داشتن یک ساعت دقیق حتی ضربان قلب ،سطح اکسیژن خون و میزان قدمهای که در یک روز برداشته اند را داشته باشند.

اما با وجود تمامی این مسائل و استدلال ها خوبی که تا کنون به آنها اشاره کردیم بسیاری از اشخاص می‌گویند که چرا ساعت دستم کنم در صورتی میتونم زمان رو از گوشی یا خیلی چیزهای دیگر چک کرده و بدانم ؟

 

دلایل زیادی برای پوشیدن و بدست کردن یک ساعت مچی وجود دارد، اما در این مقاله به چند نکته بسیار مهم و جذاب و داغ در این مسئله میپردازیم تا ذهن حتی شمایی که از داشتن یک ساعت مچی بهرمند هستید نیز در این خصوص به یک آنالیز درست و واقعی برسد و از داشتن ساعت خود رضایتی هدفمند داشته باشید .

اولین موضوعی که ذهن تمامی اشخاص را در مورد داشتن ساعت مشغول میکند اینست که ساعتها در تمامی مدل ها اکسسوری های جذاب و خوبی هستند .خیلی از افرادی که ساعت استفاده می‌کنند آن را به چشم یک اکسسوری ، یک تکه جواهر ، و یک کالای زینتی که به تیپ و شخصیت او جلوه ای خاص میدهد مینگرند .

برای آقایان دانستن این موضوع که ساعت مچی تنها کالای زینتی است که می‌توانند به مچ خود ببندند بدون آنکه تیپ و شخصیت آنها جلوه‌ای زنانه بگیرد یک حس خوب  است کما اینکه ترکیب صنعت طلایه دار با ترکیب جواهرات در خود نای پس زدن و نخواستن را نیز از هر خانمی که به ظاهر خود اهمیت بدهد میگیرد .ب.م

خانم‌ها وسایل و جواهرات زیادی برای انتخاب دارند ، از حلقه ها ، دستبندها تا کیف های دستی و موارد دیگر . اما مردان ، به طور کلی ، بیشتر تلاش می‌کنند از آن‌ها فرار کنند ولی یک ساعت مچی چیزی است که براحتی نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند .

یک ساعت زیبا که با نوع لباس پوشیدن شما هم‌خوانی داشته باشد میتواند تیپ شما را بسیار بهتر و جذابتر از قبل کند. همانطور که اشاره شد این یکی از مهمترین دلایلی است که مردم ساعت مچی به دست می‌کنند.

در گذشته مردم به ساعت مچی کمتر اهمیت می‌دادند. البته کسانی هم بودند که ساعت‌هایی از جنس طلا به دست می‌کردند ولی به مدت طولانی ساعت‌ها به عنوان اشیاء کاربردی مورد استفاده قرار می‌گرفتند نه به عنوان یک قطعه جواهر.

چند بار شنیده‌اید که مردم استدلال می‌کنند که به دلیل داشتن تلفن نیاز به ساعت ندارند؟

شاید زیاد. اما واقعا مسئله این است که شما با نگاه کردن به مچ دست خود بسیار راحتتر می‌توانید زمان دقیق را بدانید تا اینکه فقط برای دانستن آن دست در جیب خود کنید و گوشی تلفن خود را دربیاورید و فقط ببینید که ساعت گوشی چه زمانی را به شما نشان میدهد . از این گذشته نگاه کردن به مچ دست در زمان بسیار کمی انجام می‌پذیرد در صورتی که چک کردن زمان از ساعت تلفن همراه سخت‌تر و زمانبرتر است. تصور کنید که در هنگام ملاقات به دنبال گوشی خود می‌گردید که فقط ساعت را ببینید ، که این مسئله ممکن است بسیار بی‌ادبانه تلقی شود. این امر فقط محدود به ملاقات ها نیست ، من مطمئن هستم که شما می‌توانید شرایط و مکان‌هایی را در نظر بیاورید که این کار بی‌ادبی تلقی می‌شود حتی اگر تنها به دلیل دانستن وقت این کار را کرده باشید .این در حالی است  که بستن یک ساعت مچی می‌تواند نه تنها این مشکل را برطرف کند بلکه در علم روانشناسی  چک کردن زمان در جلسات به طرف مقابل این موضوع را میفهماند که شما برای زمان خود ارزش قائل هستید .

دلیل دیگری که می‌گوییم استفاده از ساعت مچی بسیار آسان است، این مسئله است که ممکن است به دلایلی گوشی تلفن شما همراهتان نباشد یا شارژ باتری آن بعد از یک روز کاری سخت به اتمام رسیده باشد در صورتی که ساعت مچی شما محکم به دست شما بسته شده است و اگر از یک ساعت اتوماتیک خوب بهرمند باشید هیچ زمانی را از دست نمیدهید .

سومین موضوعی که ذهن هر انسانی را در مورد بدست داشتن یک ساعت مچی قلقک میدهد اینست که ساعت‌های مچی صنایع دستی شگفت‌انگیزی هستند.ب.م

اکثر مردم مهارت‌های هنری بی حد و حصر ساعت‌سازان را در ساخت ساعت‌هایی با فناوری پیشرفته و یا حتی ساعت‌های عادی را نادیده می‌گیرند.اما ساعت تنها وسیله ای برای تشخیص زمان نیست، از گذشته های دور ساعت به دلیل نبوق سازنده های لایق و خلاق به سرعت به یک کالای لوکس ارزشمند و یک اثر هنری تبدیل گردید.

 وقتی شما واقعا بدانید که چه میزان زمانی صرف شده تا این ساعتی که شما بدست دارید تولید شود و چه هنری در تولید آن نهفته است بیشتر از گذشته از داشتن و استفاده از ساعت خود  لذت خواهید برد .

این موضوع را نمیتوانید به هیچ عنوان با گوشی تلفن همراهی که در تولید آن هیچ نبوغ فردی وجود ندارد مقایسه کنید. ساخت برخی از این ساعت‌ها ممکن است صد‌ها ساعت طول بکشد، برخی حتی بیشتر از آن .تعداد سال‌هایی که صرف ساخت ساعت‌های دقیق و قابل اطمینال شده است بیش از حد تصور است .

چهارمین دلیل برای داشتن ساعت‌ مچی کاربردی آن است .

برخلاف اینکه که ساعت‌ امروزه ابزار مهمی بنظر نمیرسد ولی مورد استفاده های بسیار مهمی میباشد. باید بدانید که ساعتها جدا از مسئله مُد ابزاری بسیار کارامدی هم هستند و عملکردهای مفیدی را ارائه می‌دهند که می‌توانند زندگی روزمره ما را بهبود بخشند امروزه ساعت‌های مچی وجود دارند که آرایه‌های کاملی از ویژگی‌های مفید را ارائه می‌دهند.

موارد نظامی ، مانورها ، غواصان ،خلبانان ، مسابقات ، گشت و گذار ، پرواز که شما می‌توانید از ساعت‌هایی با عملکرد های مختلف استفاده کرده و بهرمند شوید عملکردهایی مانند نمایش حالت‌ماه ، ویژگی‌ کرنومتر ، ساعت جهانی و خیلی موارد دیگر .

البته اساسی‌ترین ویژگی یک ساعت این است که زمان را نمایش ‌دهد ، و این خود یک ویژگی بسیار ارزشمند است. اما اگر می‌خواهید ساعت شما عملکرد بیشتری داشته باشد امروزه انتخاب‌های بسیاری وجود دارند متداول‌ترین عملکرد جانبی ساعت‌ها ، ابتکار در چگونگی نمایش زمان است. پس از آن ، ما ویژگی تاریخ را داریم ، که تاریخ را به شما می‌گوید . کرونوگرافی که به عنوان کرنومتر عمل می‌کند . حالت‌ماه (moon phase) ، که حالت قسمت روشن ماه را نمایش می‌دهد و موارد دیگر. یکی از ویژگی های محبوب ساعت مچی‌ داشتن قاب مخصوص غواصی برای غواصان است ، که به عنوان یک شمارشگر معکوس T-60 دقیقه کار می کند و میزان اکسیژن باقیمانده در هنگام غواصی را نمایش می‌دهد ، اما بدیهی است که این عملکرد در شرایطی دیگر نیز قابل استفاده است.

نکته پایانی این است که یک ساعت بسیار بیشتر از یک قطعه جواهرات است. ساعت یک ابزار عملی است و بسته به نوع ساعتی که به مچ خود می‌بندید ، به شما دسترسی آسان به ابزارهای مفیدی را می‌دهد که می‌توانید در زندگی روزمره از آن‌ها بهره ببرید.

پنجمین علت داشتن یک ساعت مچی سادگی است که آن ارائه می دهد

آیا تاکنون از تلفن همراه خود را صرفاً برای بررسی زمان استفاده کرده‌اید ، و دقایقی بعد خود را در حالی یافته باشید که حواصتان از کار اصلی به تلفن همراه پرت شده است؟

یکی از دلایل به دست کردن ساعت ، ساده بودن استفاده از آن برای فرد است. یک ساعت احتمالاً کمتر از یک تلفن مزاحم است ، حتی اگر یک ساعت زیبا داشته باشید که ممکن باشد مدتی به آن خیره شوید.

هر دفعه که زمان را در تلفن همراه خود مشاهده می‌کنید خطر حواص پرتی و اتلاف وقت پشت تلفن همراه وجود دارد در صورتی که ساعت مچی باعث تمرکز بیشتر شما روی کارتان می‌شود.

 

 ششمین موضوع و مهمترین علت داشتن و استفاده از یک ساعت مچی اینست که ساعت‌های مچی تیپ و شخصیت شما را منعکس می‌کنند

از کسی پوشیده نیست که نوع ساعت به عنوان جلوه‌ای از تیپ و سبک لباس پوشیدن افراد است. شاید توجه کرده باشید که برخی افراد فقط از ساعت‌های کلاسیک استفاده می‌کنند . برخی دیگر فقط ساعت‌های مخصوص شیرجه و غیره را استفاده می‌کنند. به این دلیل است که این ساعت‌ها سبک زندگی افراد را بازتاب می‌دهند.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، لوازم جانبی که مردان می‌توانند از آن استفاده کنند محدود است . ساعت‌ها به مردان این امکان را می‌دهند تا شخصیت و سبک زندگی خود را بیان کنند. پوشیدن ساعت نوعی از بیان کردن علاقه‌مندی‌های خود است و اگر به ساعت‌هایی که افراد در دست دارند توجه کنید ، ممکن است از اینکه چقدر این ساعت‌ها منعکس کننده سبک زندگی و شخصیت آن‌ها است، تعجب کنید.

به عبارت دیگر ، با یک ساعت ، می‌توانید بدون گفتن کلمه‌ای ، شخصیت خود را بیان کنید. که بسیار تاثیر گذار است.

برخی افراد ساعت را برای نمایش شخصیت خود می‌پوشند ، که به نوعی ، راهی برای آنها است که شخصیت و سبک زندگی خود را منعکس کنند. در بعضی از فرهنگ‌ها ، پوشیدن چیزهایی که برای بیان کردن شخصیت استفاده می‌شود، بسیار معمول است ، مانند ساعت های طلا و الماس.ب.م

مشاوره و پشتیبانی