0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تاریخچه برند رولکس Rolex

تاریخچه برند رولکس Rolex

 

ساعت رولکس rolex

 

 

هانس ویلسدورف

تاریخچه رولکس به طرزی ناگسستنی به روحیه بلند پروازانه بنیان گذار آن، هانس ویلسدورف مرتبط است. در  سال ۱۹۰۵ در سن  ۲۴ سالگی، "هانس ویلسدورف" یک شرکت تخصصی توزیع انواع ساعت را در لندن تأسیس کرد. او به فکر  یک ساعت افتاد که روی مچ بسته می شد. ساعت‌مچی های آن دوره چندان دقیق نبودند، ولی‌ "هانس ویلسدورف" پیش بینی کرد که آن‌ها نه‌تنها می‌توانند زیبا و برازنده، بلکه قابل اطمینان نیز بشوند.

ساعت مچی رولکس

برای اینکه همگان را درباره قابل‌اطمینان بودن ساعت‌های کاملاً خلاقانه خود، متقاعد کند، آنها را به موتورهای کوچک بسیار دقیق، ساخته شده توسط یک شرکت ساعت‌سازی سوئیسی در شهر «بِین» سوئیس، مجهز کرد.

این کارآفرین، فعالیت خود را با کارهای خیلی کوچک آغاز کرد ولی قابلیت‌های بسیار با ارزشی داشت: دیدگاه درست، امید به آینده، پشتکار و توانایی استثنایی در کار. او که در سن دوازده سالگی والدین خود را از دست داده بود، توانست با اتکا بر ارادۀ خود از چالش‌ها عبور کند. هانس ویلسدورف موفق شد اولین ساعت مچی ضدآب خودکوک با روتور پرپچوال را ابداع کند. این ساعت به ساعتی شاخص از لحاظ ظاهر و کیفیت تبدیل شد

 

خلق برند رولکس

هانس ویلسدورف می‌‌خواست ساعت‌هایش نامی کوتاه داشته باشد که به راحتی به هر زبانی گفته و به ذهن سپرده شود، و روی صفحه و موتور ساعت زیبا به نظر برسد

او گفت، "من سعی کردم حروف الفبا را به هر شکل ممکن ترکیب کنم. این کار صدتا اسم را به من داد، ولی هیچ کدامشان درست به نظر نمی آمد. یک روز صبح، وقتی‌ که در چیپساید لندن در طبقه بالای یک گاری اسبی سوار بودم، غول چراغ نام "رولکس" را در ذهنم افتاد .

رولکس در ابتدا تمرکز خود را بر روی کیفیت موتورها گذاشت. تلاش بی وقفه برای داشتن دقت کرونومتریک، بسرعت به نتیجه رسید. در سال ۱۹۱۰، یک ساعت رولکس اولین ساعت‌مچی در دنیا بود که گواهینامه سوئیسی دقت کرونومتریک را از مرکز رسمی‌ رتبه بندی ساعت در شهر Bienne دریافت کرد.

۴ سال بعد در سال ۱۹۱۴، رصدخانه Kew در بریتانیای کبیر گواهینامه دقت درجه “A” را به یک‌ ساعت‌مچی رولکس اعطا کرد، امتیازی که تا آن زمان منحصراً برای کرونومتر‌های دریایی در نظر گرفته شده بود. از آن زمان به بعد، ساعت‌مچی رولکس مترادف با دقت بود.

رولکس به ژنو، شهری با شهرت جهانی‌ در ساعت سازی، نقل مکان کرد. Montres Rolex S.A. در سال ۱۹٢٠ در ژنو به ثبت رسید.

 

اولین ساعت مچی ضّد آب

در سال ۱۹۲۴، اختراع اولین ساعت ضدّ آب و ضدّ غبار توسط رولکس گامی‌ بزرگ رو به جلو بود. این ساعت که "Oyster" نامیده شد دارای قابی مهر وموم شده و بدون منفذ بود که به بهترین شکل از موتور ساعت حفاظت می‌‌کرد.

اولین ساعت مچی رولکس

چالش عبور از کانال مانش

ادّعای ضدّ آب بودن ساعت، یک چیز است. ثابت کردن آن چیز دیگری است. در سال ۱۹۲۷ ساعت اویستر رولکس، که به دست شناگر جوان انگلیسی‌ به نام مرسدس گلایتز بسته شده بود، عرض کانال مانش را طی کرد. شنا بیش از ۱۰ ساعت طول کشید و ساعت‌ تا انتهای آن در به خوبی کار میکرد.

 

مفهوم چهره‌ی ماندگار

در سال 1927 برای تجلیل عبور از کانال، رولکس تبلیغی تمام صفحه‌ای را در صفحه اول روزنامه "دیِلی مِیل" منتشر کرد و از موفقیت ساعت ضدّآب خبر داد. این رویداد سرآغاز مفهوم معّرف بود.

موتور پرپچوال

در سال ۱۹۳۱ رولکس با یک روتور پرپچوال اولین مکانیزم خودکوک در جهان را اختراع و ثبت کرد. این سیستم هوشمند، یک اثر هنری واقعی، امروز در قلب هر ساعت اتوماتیک مدرن قرار دارد.

ساعت مچی رولکس

پرواز بر فراز کوه اورست

در سال 1933 اولین گروه اعزامی که بر فراز اِورست پرواز کرد مجهز به ساعت‌های اویستر رولکس بود. اعضای گروه از عملکرد این ساعت‌ها بسیار راضی‌ بودند.

آزمایشگاه زنده

رولکس فرصت طلایی آزمودن، تنظیم و نمایش عملکرد‌ فنی ساعت اویستر در عرصه‌های مختلف را در نظر گرفت. دنیای ورزش، هوانوردی، اتومبیل‌رانی و سفرهای اکتشافی، آزمایشگاه‌هایی پویا  برای بررسی‌های بی‌شمار ساعت‌ها از نظر فنی، تشکیل دادند.

چهره های مشهور ان زمان از جمله سِراِدموند هیلاری و تنزینگ نورگای کوهنورد ؛ سِر مالکوم کمپبل موتورسوار مسابقه ، پت اسمیت پرش کار اسب سواری ، ژان-کلود کیلی اسکی‌یاز آلپاین و سِر جکی استوارت راننده مسابقات رالی از ساعت های رولکس و تبلیغات رولکس استفاده میکردن .

سِر مالکوم کمپبل

در دهه ۱۹۳۰ رولکس و یکی‌ از سریع‌ترین راننده‌های دنیا، "سِر مالکوم کمپبل"، در جستجوی سرعت با هم متحّد شدند. این «پادشاه سرعت» در ۴ سپتامبر ۱۹۳۵، پشت فرمان بلوبِرد و با ساعت رولکس بر دست، رکورد سرعتی روی زمین معادل ۳۰۰ مایل در ساعت (حدود ۴۸۵ کیلومتر در ساعت) را در دشت بُنویل سالت در ایالت یوتا به جای گذاشت. "سِر مالکوم" رکورد سرعت در جهان را ٩ بار بین سال‌های ۱۹۲۴ تا ۱۹۳۵، شکست که پنج بار آن در ساحل دیتونا در ایالت فلوریدا بود. سر مالکوم کمپیل در مورد ساعت رولکس گفت : "مدّتی است که من از ساعت رولکس‌ام استفاده می کنم، که حتی در شرایط نسبتاً دشوار عالی کار میکند" .

اولین ساعتDATEJUST

 

سال ۱۹۴۵ شاهد توّلد Datejust بود، اولین کرونومتر مچی خودکوکی که تاریخ را در روزنه‌ای روی صفحه نشان می داد. Datejust، ساعتی بسیار متمایز، به یک بند جوبیلی (Jubilee) مخصوص به‌خود و دورقاب شیاردار مجهز بود، رولکس بودن ساعت بی‌درنگ قابل شناسایی بود. این ساعت رکن مجموعه اویستر است. این ساعت که در ابتدا برای مردان طراحی شده بود، طی دهه بعد در مدل‌های متنوّعی برای خانم ها نیز در دسترس بود.

 ساعت رولکس دیت جاست datejust

ساعت‌های مچی پیشگام

در آغاز دهه ۱۹۵۰، رولکس ساعت‌های حرفه‌ای را تولید کرد که به عنوان ابزار استفاده می‌شدند و کارایی آن فراتر از نشان‌دادن زمان بود. این ساعت‌ها برای فعالیت‌های حرفه‌ای از قبیل غواصی در عمق، هوانوردی، کوهنوردی و سفرهای علمی‌-اکتشافی در نظر گرفته شده بودند. این ساعت‌ها اشتیاقی پایدار به وجود آوردند و به ساعت‌های فاتحان معروف شدند.

 

اِورست

در سال ۱۹۵۳، سفر اکتشافی "جان هانت", که طی آن "سِر ادموند هیلاری" و "تنزینگ نورگی" به قلّه اِورست رسیدند، به ساعت‌های Oyster Perpetual مجهز بود.

EXPLORER

با الهام از این قسمت از ماجراجویی‌های هیجان انگیز بشر،Oyster Perpetual Explorer که در سال ۱۹۵۳ برای بزرگداشت صعود موفق به قلّه اِورست به بازار عرضه شد، به سرعت به یک نماد تبدیل شد.

SUBMARINER

ساعت Submariner که در سال ۱۹۵۳ عرضه شد، اولین ساعت غواصی ضدّ آب تا عمق ۱۰۰ متری (٣٣٠ فوت) بود. دور قاب قابل چرخش آن به غواصان امکان می‌دهد مدت زمان غواصی خود را بخوانند.

 

همراهی ایده‌ال در خشکی و دریا


اولین پرواز‌های فرا قارّه‌ای

همچنان که پروازهای بین‌قارّه‌ای در دهه ۱۹۵۰ گسترش پیدا میکرد، هواپیماهای مسافربری به راحتی از مناطق جغرافیایی مختلف با ساعتهای پی‌در‌پی عبور میکردند. برای اولین بار اهمیت دانستن زمان در نقاط مختلف دنیا به طور همزمان احساس شد. عصر هواپیماهای جت شروع می شد و رولکس با ساعتی که با روح اَدوار هماهنگ بود به این نیاز پاسخ داد.

GMT-Master

ساعت GMT-Master برای پاسخگویی به نیازهای خاص خلبانان خطوط هوایی تولید شد. این مدل، ساعت رسمی‌ چندین شرکت هواپیمایی شد، از جمله شرکت معروف Pan American World Airways که بیشتر به نام Pan Am شناخته می شود. بارزترین مشخصه ظاهری آن دور قاب دورنگش بود که ساعات روز و شب را از هم متمایز می‌‌کرد.

 

رولکس

 

Day-Date

در سال ۱۹۵۶ ساعت Oyster Perpetual Day-Date برای اولین بار به نمایش گذاشته شد. این ساعت که فقط طلای ١٨ عیار یا پلاتینی آن ساخته شده‌بود، اولین ساعت مچی بود که تاریخ و کلمه کامل روز هفته را در دریچه‌ای روی صفحه نشان می‌داد. ساعت Day-Date با بند پرزیدنت که در اصل مخصوصِ این مدل ساخته‌ شده است، همچنان ساعت بی‌بدیل شخصیت‌های تاثیرگذار است.

 

Oyster Perpetual Day-Date

رهبری

ساعت‌های رولکس مدت‌هاست با کسانی که طی سالیان، سرنوشت جهان را هدایت کرده اند، عجین شده‌اند. صرف‌نظر از دیدگاه، حوزه تخصصی یا دستاوردهایشان، چیزی که این زنان و مردان استثنائی در آن اشتراک دارند غالباً ساعت مچی‌شان یعنی Day-Date است.

سازمان تحقیقات هسته‌ای اروپا

سازمان تحقیقات هسته‌ای اروپا (CERN)، برجسته‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذرات در جهان، پیشگام پژوهش های علمی در کشف رازهای بنیادین جهان است. این آزمایشگاه پرانرژی‌ترین ذره‌‌ی شتاب‌دهنده جهان را در خود دارد. در دهه ١٩۵٠، CERN همچنین یکی از اولین مؤسسات تحقیقاتی بود که تأ‌یید کرد ساعت Milgauss می‌تواند در برابر میدان‌های مغناطیسی تا ١٠٠٠ گاوس مقاومت کند.

OYSTER PERPETUAL MILGAUSS رولکس

ساعت Milgauss که در سال ۱۹۵۶ عرضه شد، برای رفع نیازهای جامعه علمی طراحی گردید و قادر به مقاومت در برابر میدان‌های مغناطیسی تا ۱۰۰۰ گاوس بود. نوآوری اصلی در قلب مقاومت Milgauss در برابر تداخلات مغناطیسی، سپری است که از موتور حفاظت میکند.

این ساعت که از آلیاژهای فِرومغناطیسی انتخاب شده توسط رولکس ساخته شده است، شامل دو جزء است، که یکی به موتور و دیگری به قاب اویستر پیچ شده‌اند. بعد از انجام آزمون‌های سخت توسط مهندسان CERN، این ساعت اعتبار یک سپر مغناطیسی عالی را از آن خود کرد.

 

 

DEEP SEA SPECIAL

در دهه‌ ۱۹۵۰ رولکس آزمون‌های سختی را بر روی یک مدل ساعت تجربی‌ به نام "Deep Sea Special " انجام داد. با بهره‌گیری از دانسته‌های به دست آمده از ساخت دو مدل قبلی‌، سومین Deep Sea Special برای مقاومت در سخت‌ترین شرایط، از جمله ناحیه گودال چلنجر واقع در دراز گودال ماریانا ساخته شد.

عمیق‌ترین غواصی

 

در سال ۱۹۶۰ ژرف پیما آزمایشی تریستهبا موفقیت در دراز گودال ماریانا، عمیق‌ترین گودال شناخته شده در کره زمین، پایین رفت. به سکانداری ناوبان یکم "دان والش"، و با همراهی "جک پیکارد" تریسته  شاهکار باورنکردنی را در اکتشاف اعماق اقیانوس به ثبت رساندند.

وقتی‌ که این ژرف‌پیما از عمق ۱۰۹۱۶ متری (٣٧٨٠٠ فوت) بالا آمد، هم خود به خوبی‌ کار می‌‌کرد و هم ساعت تجربی‌ رولکسی که به بدنه آن متصل شده بود و شاهد این کاوش تاریخی بود.

 

ساحل دیتونا

 

ساحل دیتونا، فلوریدا ساحل شهر دیتونا با ماسه فشرده، سطح صاف و گسترده‌اش به پایتخت سرعت دنیا معروف شده بود. این شهر مفتخر به ۱۴ رکورد جهانی‌ سرعت زمینی بین سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۳۵ است، که پنج مورد آن متعلّق به سِر مالکوم کمپبلِ رولکس-پوش می باشد. با گذشت سالها، ماسه تخریب شد. در سال ۱۹۵۹ پیست بزرگی به نام پیست سرعت بین‌المللی دیتونا ساخته شد.

این آمفی تئاتر جدیدِ اتومبیل‌رانی، نگاه ها را به سوی خود جلب کرده و خیلی زود به یکی‌ از معتبرترین مسابقات اتومبیل‌رانی استقامت، هم ردیف "مسابقات ۲۴ ساعت لمان"، تبدیل شد. با اینکه سطح پیست دیگر از ماسه نیست، دیتونا هنوز میزبان یک آزمون افسانه‌ای متشکل از انسان و ماشین است: مسابقات ۲۴ ساعت دیتونا.

 

Cosmograph، نسل جدید کرنوگراف که در سال ۱۹۶۳ عرضه شد، به سرعت نامی را به خود گرفت که تبدیل به نشان تجاری یک مدل شد: Daytona Cosmograph Daytona که به شکل اَبزاری اساسی‌ برای رانندگان مسابقه مقاومت طراحی‌ شده بود، محکم، ضدّ آب و دارای یک شاخص سرعت‌سنج روی دور قاب خود، برای محاسبه میانگین سرعت بود.

SEA-DWELLER

سال ۱۹۶۷ شاهد تولد Oyster Perpetual Sea-Dweller، ساعتی ضدّ آب تا عمق ۶۱۰ متری بود. برای جوابگویی به نیاز‌های غواصان حرفه ای در آبهای عمیق، بدنه ساعت به یک دریچه خروج هلیوم مجهز شد، تا در بازه‌های طولانی افت فشار در فضاهای بسیار پرفشار، هلیوم موجود در مخلوط گازها بتواند بدون خطر آسیب رساندن به ساعت، خارج شود.

 rolex SEA-DWELLER رولکس

شرکت تخصصی دریایی COMEX

رابطه‌ای ممتاز میان رولکس و شرکت تخصصی دریایی COMEX، که غواصانش هنگام کار در اعماق، ساعت‌های Sea-Dweller رولکس را به دست می‌بستند، شکل گرفت. این شرکت به ریاست "هانری ژرمن دلوز"، نقشی پیشرو را در غواصی در اعماق ایفا کرد و همچنان شهرتی جهانی به عنوان یک متخصص مهندسی فشار بسیار بالا (هایپربار) و عملیات زیر آب دارد.

امروزه رابطه بین رولکس و COMEX یه قوت همیشگی است برای نمونه مخزن هایپر بار مخصوصی را برای آزمایش ساعت Rolex Deepsea توسط این شرکت ثبت شده در مارسی طراحی‌ و ساخته شد.

 

جوایز رولکس
برای پیشگامان

 

برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد Oyster، جوایز رولکس برای پیشگامان به‌وجود آمد تا از افراد نابغه‌ای که جرأت و عزمی راسخ برای دنبال کردن چالش‌های بزرگ دارند، تجلیل شود.

هر یک از جوایز رولکس برای پیشگامان به پروژه‌‌ای در دست انجام در هر نقطه از دنیا، داده می‌شود - پروژه‌ای که بخاطر ظرفیتش در بهبود زندگی افراد و حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی جهان، شایسته حمایت باشد. این پروژه‌ها با گسترش دانش یا بهبود زندگی در کره‌زمین، همه ابعاد زندگی انسان را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند.

 

 

SEA-DWELLER 4000

رولکس ساعت Sea Dweller 4000 که تا عمق ۱۲۲۰ متری (۴٠٠٠ فوت) ضدّ آب بود را ارائه کرد.

استیل 904L

ساعت‌های استیل رولکس از آلیاژ ساخت رولکس به نام 904L ساخته شده‌اند که از سال ۲۰۱۸ با نام ""اویستراستیل" شناخته شده‌است. خاصیت عالی ضدّزنگ بودن استیل 904L ، که بیشتر در تکنولوژی‌های پیشرفته، صنایع هوا فضا و شیمی‌ استفاده می‌‌شود، قابل‌مقایسه با فلز‌های ارزشمند است و پس از جلادهی درخشندگی منحصربه‌فردی پیدا می‌کند. در سال ١٩۵٩، رولکس اولین برند ساعت‌سازی بود که از استیل 904L برای بدنه ساعت‌های خود، استفاده کرد.

 

 

 

rolex YACHT-MASTER رولکس

سال ۱۹۹۲ خبر از رسیدن Oyster Perpetual Yacht-Master داد. این عضو جدید خانواده اویستر، رابطه میان رولکس و دنیای قایق‌رانی را محکم‌تر کرد.

رولکس باافتخار حامی مالی چندی از معروفترین رقابت‌های قایق‌رانی دنیا می‌‌باشد.

 

موتور ۴١٣٠

در سال ۲۰۰۰ موتور کرونوگراف ۴١٣٠ به طور انحصاری توسط رولکس برای ساعت Cosmograph Daytona طراحی و مونتاژ شد و شامل ۲۹۰ قطعه می‌‌باشد که به نسبت کرنوگراف استاندارد تعداد آن کاهش یافته است و سادگی‌ حیرت انگیز آنرا قابل ستایش می‌‌سازد.

 

استاد و شاگرد

ابتکار هنری استاد و شاگرد رولکس در سال ۲۰۰۲ بنیان گذاشته شد تا از طریق یک برنامه منحصربه‌فرد آموزش خصوصی، افراد بااستعداد را توسط شخصیت‌های مطرح در رشته هنری خود، پرورش دهند. با گذشت بیش از یک دهه، جامعه خلاقِ ابتکار هنری استاد و شاگرد رولکس، در میان قارّه‌ها و فرهنگ‌ها گسترش یافته و در حال حاضر بیش از ٨٠ هنرمند خلاّق از نسل‌ها و عقبه‌های متفاوت را در خود دارد.

 

دور قاب سراکروم

 

رولکس دور قاب سراکروم را برای مدل‌های حرفه ای خاص تولید و ثبت کرد تا زیبایی‌ و کارایی پایدار را، حتی بعد از قرار گرفتن در شرایط بسیار سخت، تضمین کند. این دور قاب که از مواد سرامیکی بسیار مقاوم ساخته شده، به معنای واقعی ضدّخش است و رنگ آن با امواج فرابنفش تغییر نمی کند.

سطح صیقل خورده آن با الماس، درخشندگی بی‌ نظیری دارد. درجه بندی ۲۴ ساعته حّک شده روی آن، با لایه نازکی از پلاتین پوشیده شده است.

 

فنر رقاصک باراکروم آبی

بعد از ۵ سال تحقیق، رولکس فنر رقاصک پاراکروم آبی رنگ را ابداع کرد. این فنر که از آلیاژ پارامغناطیسی ساخته شده است، در برابر میدان‌های مغناطیسی مقاوم است و در برابر ضربه تا ١٠ برابر مقاومت بیشتری دارد. رنگ آبی منحصر‌به‌فرد فنر رقاصک، به طور تاریخی، نشانی از اعتبار، مختص دقیق‌ترین ساعت‌ها بوده است.

 

YACHT-MASTER II

Oyster Perpetual Yacht-Master II، زمان‌سنج مسابقات قایق‌رانی، اولین ساعت در دنیا است که مجهز به شمارش معکوس قابل برنامه‌ریزی با حافظه مکانیکی می‌‌باشد. به کمک رینگ کامند دورقاب که توسط رولکس طراحی و اجرا شده‌است، این پیچیدگی خاصِ ساعت‌سازی، سیستم جدیدی از ارتباط میان موتور و بدنه را شامل می‌شود. این زمان‌سنج مسابقات قایق‌رانی، به قایق‌رانان امکان می‌دهد بعد از شروع مسابقه، در کمترین زمان ممکن، از خط پایان عبور کنند.

 

rolex YACHT-MASTER II رولکس

 

SKY-DWELLER

رولکس مدل جدید و ابتکاری Oyster Perpetual Sky-Dweller را عرضه کرد؛ یک شاهکار در عرصه فناوری که برای جهانگردان طراحی شده بود. این ساعت با قاب ۴۲ میلی‌متری خیره‌کننده، دو منطقه زمانی‌ دارد که خواندن و استفاده از آن آسان است، همچنین دارای تقویم سالانه با خلاقیتی خاص، به نام ساروس- به پاس پدیده ستاره شناسی که الهام‌بخش آن بود- است، و تنها یکبار در سال به تنظیم تاریخ نیاز دارد. برای تنظیم سریعتر و آسانتر کاربردهایش، این ساعت به یک رابط جدید نیز مجهز است: دورقاب چرخنده رینگ کامند.

 

عمیق‌ترین
نقطه زمین

۲۶ مارس سال ۲۰۱۲، "جیمز کامرون"، کارگردان و کاشف نشنال جئوگرافیک، از دراز گودال ماریانا پایین رفت و اولین غواصی تک نفره در عمیق‌ترین نقطه روی زمین، و تنها غواصی در این دراز گودال بعد از اکتشاف دونفره تریسته در سال ۱۹۶۰، را انجام داد. فقط یک مسافر در هر دو سفر حضور داشت: ساعت رولکس.

 

دور قاب‌های سراکروم دورنگ

رولکس در سال ٢٠١٣ یک Oyster Perpetual GMT-Master II با دیسک سراکروم دورنگ مشکی و آبی را معرفی کرد و یک سال بعد از آن، این ساعت با دیسک سراکروم دورنگ و از جنس سرامیک قرمز و آبی عرضه شد. همه ترکیب‌های دورنگ این ساعت که روی سرامیک یک‌تکه پیاده شده‌اند برای اولین بار در جهان و نقطه عطفی برای استفاده از سرامیک در صنعت ساعت‌سازی بوده‌اند.

 

rolex Oyster Perpetual GMT-Master II رولکس

 

مجموعه CELLINI جدید

رولکس مجموعه جدید Cellini متشکل از ١٢ مدل الهام‌گرفتۀ کلاسیک را معرفی کرد. این مجموعه، بهترین مهارت‌های رولکس و استانداردهای تکامل آن را با رویکردی که میراث ساعت‌سازی را به بی‌نظیرترین شکل ارتقاء می‌دهد، درهم می‌آمیزد. خطوط واضح و بی نقص، مواد اولیه درجه یک، پرداخت و ظاهر لوکس: همه جزئیات مطابق با اصول هنر ساعت‌سازی می‌باشد.

 

rolex cellini رولکس

 

کالیبر ۲۲۳۶ با مشخصۀ فنر رقاصک سیلوکسی

رولکس برای مدل‌های زنانۀ خود کالیبر جدید ۲۲۳۶ را معرفی کرد که مشخصۀ آن فنر رقاصک سیلوکسی از جنس سیلیکون است که در کارخانۀ رولکس ساخته شده و عملکرد کرنومتری بی‌نظیری را برای ساعت‌های کوچک‌تر ارائه می‌دهد. این موتور مکانیکی خودکوک که تماماً توسط رولکس طراحی و ساخته شده است، پنج گواهینامۀ ثبت اختراع دارد و نسل جدیدی از موتورها را برای مدل‌های زنانۀ این برند معرفی می‌کند.

 

موتور نسل جدید، کالیبر ٣٢۵۵

رولکس موتور مکانیکی نسل جدید کالیبر ۳۲۵۵ را برای ساعت Day-Date 40 معرفی کرد؛ موتوری که استانداردهای جدید عملکردی اعم از دقت، ذخیره انرژی، اطمینان‌پذیری، مقاومت در برابر ضربه و مغناطیس و نیز سهولت تنظیم را تعریف می‌کند. ذخیره انرژی این موتور تا سه روز (حدود ۷۰ ساعت) است که در مقایسه با نسل قبلی، ۲۴ ساعت (یا ۵۰ درصد) بیشتر شده است.

 

rolex movement رولکس

 

بند اویسترفلکس

رولکس بند جدید و نوآورانه‌ای به نام اویسترفلکس معرفی کرد که توسط رولکس ابداع و ساخته شده است. اولین عرضۀ این بند روی نسخۀ مشکی و طلای اِوررُز ۱۸ عیارساعت دریانوردی Oyster Perpetual Yacht-Master بود. این بند فنی ترکیبی از استحکام بندهای فلزی با انعطاف، راحتی و زیبایی بندهای الاستومر را داراست. هستۀ این بند دارای تیغه فلزی سوپر الاستیک است که در قالبی از جنس الاستومر مشکی بسیار کارآمد قرار دارد

 

oyster flex rolex band رولکس

گواهینامه کرنومتر ممتاز

همه ساعت‌های رولکس دارای گواهینامه کرنومتر ممتاز هستند که در سال ۲۰۱۵ توسط رولکس بازتعریف شده است. این طراحی منحصر‌به‌فرد گواه بر این است که این ساعت مطابق با معیارهای سختگیرانه‌ای که فراتر از استاندارهای معمول صنعت ساعت‌سازی است، آزمایش‌های رولکس را با موفقیت پشت سر گذاشته است. درجۀ «کرنومتر ممتاز» به همراه ضمانت‌نامۀ بین‌المللی پنج‌ساله عرضه می‌شود.

 

CELLINI MOONPHASE

رولکس از ساعت Cellini Moonphase رونمایی کرد که دارای صفحه آبی میناکاری در محل ساعت ۶ است که ماه کامل و ماه نو را نشان می‌دهد؛ به این صورت که ماه کامل با یک تکه شهاب‌سنگ و ماه نو با حلقه نقره‌ای نمایش داده می‌شود. نمایشگر حالتِ ماه از طریق نشانگر تعبیه‌شده در محل ساعت ۱۲ صفحه فرعی و مطابق با حرکت ماه کامل و ماه نو در چرخه قمری خوانده می‌شود. ماژول انحصاری نمایشگر حالت ماه این ساعت تا ۱۲۲ سال دقیق کار می‌کند.

 

rolex CELLINI MOONPHASE رولکس

رولکس و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی

رولکس دهه‌هاست که حضور قدرتمندی به عنوان یک الگوی نمادین داشته و در فیلم‌های متعددی ظاهر شده است. رولکس در سال ۲۰۱۷ ساعت انحصاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی شد که از سال ١٩٢٩ میزبان بسیاری از مراسم‌های اسکار در لس‌آنجلس بوده است. رولکس همچنین از بنیانگذاران و حامیان موزۀ آکادمی سینماست که هدف آن، حفاظت از تاریخچۀ سینما می‌باشد. این موزه در لس‌آنجلس در حال احداث است و قرار است به‌زودی افتتاح شود.

 

سیاره جاودان

رولکس طرح ابتکاری «سیاره جاودان» را شروع کرده است که پشتیبانی‌های مداوم از پژوهش‌ها در حوزۀ مسائل زیست‌محیطی را دربرمی‌گیرد. این پشتیبانی عبارتست از مشارکت با جامعۀ نشنال جئوگرافیک برای مطالعۀ اثرات اقلیمی؛ حمایت از طرح ابتکاری «مأموریت آبی» که توسط زیست‌شناس سیلویا ارل برای حفاظت از اقیانوس‌ها انجام می‌شود؛ و نیز اهدای «جوایز رولکس به پیشگامان» که پروژه‌هایشان به پیشبرد دانش در جهت حفاظت از سلامت و محیط زیست کمک می‌کند.

 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

مشاوره و پشتیبانی