0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
عواملی که باعث میشه عمر ساعتتون کم بشه ؟

عواملی که باعث میشه عمر ساعتتون کم بشه ؟

 

ضربه

تا حد امکان سعی کنید که ضربات ناشی مانند پرت شدن و افتادن ساعت بر روی سطوح سفت جلوگیری کنید ..جهت محافظت از خط وخش بر روی بدنه ی ان در مواقع انجام کار سنگین فیزیکی ساعت را از دستتان در بیاورید تا در صد احتمال خراشیدگی و ضربه آن کمتر باشد .

 

تاثیرات دما برروی ساعت

ساعت هایی که دارای باطری هستند (کوارتز) خیلی کمتر از ساعت های اتوماتیک تحت تاثیر دمای هوا قرار میگیرند .

ساعت های کوکی و اتوماتیک باید هر هشت ساعت شارژ شوند . دمای محیط بین 10 تا 35 درجه سانتیگراد مناسب است . اگر در طول زمستان ساعت خود را از مچ دستتان باز میکنید و در دمای زیر 10 درجه نگه دارید ، دیگر ساعت شما زمان را دقیق نشان نمی دهد . اگر ساعت  در دمای کمتر از منفی 10 درجه سانتیگراد یا بالای 50 درجه سانتیگراد ، در محیط بیرون باشد در این صورت ساعت از کار میافتد .

 

عرق بدن

عرق بدن یا دست بر روی ساعت های ورزشی هیچ اثری ندارد اما در مورد ساعت های کلاسیک و بند چرمی ، عرق زیاد مخرب است و باید آن را پاک کنید . چون باعث پوسیدگی بند پرم و از بین رفتنش میشود .

 

میدان مغناطیسی

میدان مغناطیسی برروی ساعت های دیجیتال تاثیر به سزایی نمی گذارد ولی بر روی ساعت های مکانیکی و باطری دار ، که توسط موتور کوچک الکتریکی یا کوکی عقربه ها را به حرکت در می آورند ، ممکن است تاثیرات قابل توجهی بگذارد .

سعی کنید ساعت خود را از میدان مغناطیسی دور نگه دارید ، اجتناب از قرار دادن ساعت در نزدیکی رادیوها ، بلندگوها و دستگاه های الکتریکی مانند تلفن همراه و تبلت ها ، بهترین راه برای جلوگیری اسیب دیدن موتور ساعت است .

 

مواد شیمیایی

ساعت را از برخورد مواد شیمیایی ، مواد شوینده ، عطر ادکلن ، الکل و کلیه حلال ها و مواد د عفونی کننده دور نگه دارید و در صورت برخورد با این مواد با اب بشویید چون باعث از بین رفتن رنگ ساعت میشود .

 

عمر باطری

عمر باطری در دمای بالای 40 درجه سانتیگراد کاهش چشمگیری پیدا میکند ، و حتی ممکن است از باطری مایعی ترشح شود که باعث سولفاده شدن باطری شود و همین امر باعث از بین رفتن موتور ساعت بشود .

 

افتادن یا رها کردن ساعت

یکی از ساده ترین و رایج ترین عامل صدمه به ساعت ، افتادن ساعت یا با جنس سختی برخورد کند . این کار باعث ریختن ایندکس ساعت و یا شکستن چرخ دنده و یا از بین رفتن موتور ساعت میشود .

مراقب ساعت خود باشید .

 

پیش گیری از اسیب دیدن ساعت شما باعث میشود که هزینه ی برای تعمیر ساعت نپردازید . هر چند هر 2.3 سال یکبار باید ساعت رو پیش تعمیر کار متخصص ببرید که ساعتتون رو کامل چک کنه .

 

مشاوره و پشتیبانی