0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
10 برند برتر ساعت لوکس که حتما باید شناخت

مارک های ساعت های لوکس که حتما باید بشناسید

در تمامی مکانهایی که آدمهای معروف و کلکسیونرها و علاقه مندان به خاص بودن ظاهر خود همیشه دانش خود را در مورد ساعت و ساعت سازان لوکس مختلفی که می شناسند به رخ می کشند، اما در اینجا یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن هم اینکه همه آن سازندگان و ساعتها با هم برابر نیستند. و همیشه سئوالی بزرگ در ذهن جویندگان این مقوله وجود دارد که کدام مارک  ساعت بهترین و خوب چیست؟ در این مقاله از دیجی ساعت یک لیست 10 تایی از بهترین و لوکسترین ساعتهای دنیا که در سال 2022 در مجله معتبر watch news معرفی شده اند را برای شما گرد آورده ایم تا با هم در مورد آن به بحث و گفتمان بپردازیم.

 

 

10 برند برتر ساعت های لوکس که حتما باید بشناسید :

با اینکه صنعت ساعت بخصوص در زمینه ساعتهای دست ساز بسیار بسیار متنوع و هیجان انگیز است اما در این مقاله از دیجی ساعت به بررسی تخصصی 10 برند مطرح اول صنعت ساعت در دنیا پرداخته ایم. که شامل بهترین و گرانترین و نفیس ترین برندهای ساعت در دنیاست که در سال 2022 توسط سایت خبری واچ نیوز به عموم مردم دنیا معرفی گشته است .

 

پاتک فلیپ Patek Philippe   اودمر پیگه  Audemars Pigue  
واچرون کنستانتین  Vacheron Constantin  جاگر لیکولترJaeger-LeCoultre (JLC )  
بلانک پین  Blancpain   یولس ناردین  Ulysse Nardin                 
رولکس   Rolex     ژاکت دروز   Jaquet Droz   
اُمگا  Omega    کنستانتین چایکین Konstantin Chaykin

 

 

 اگرچه این  این مقاله از دیجی ساعت یک لیست بسیار جامع است، اما در آن ترتیب خاصی رعایت نشده است .

 

1 -   Patek Philippe & Co  پاتک فیلیپ که به عنوان اولین مخترع ساعت مچی شناخته شده است، و حال به یکی از  ساعت سازان برتر در دنیا نیز تبدیل شده است ، این برند بی شک یکی از محبوب ترین ها در جهان است. حال وقتی در حال نوشتن این لیست ده تایی از برترین های صنعت بزرگ و گرانقیمت ساعت باشید عدم نام بردن از این ساعت ساز با رزومه بسیار بسیار قوی کار زیانباری است زیرا که پاتک فیلیپ راس اصلی مثلث مقدس زمان ساعت سازان دنیاست این کمپانی یکی از سه ساعت ساز بزرگ دنیاست که جزوی جدا نشدنی از صنعت ساعت میباشد که برخی از محبوب ترین مدل های آنها عبارتند از Nautilus، Aquanaut، World Time، Twenty-Calatrava میباشد .

 

 

کمپانی پاتک فیلیپ علاوه بر مدل‌های پرطرفدار خود، برخی از پیچیده‌ترین ساعت‌های جهان برای بسیاری از افراد سرشناس مانند جیمز وارد پاکارد و هنری گریوز را در کارنامه خود دارد. کمپانی پاتک فیلیپ در ساخت ساعتهای خاص و با ارزش  تبحر بسیاری دارد به طور مثال ارزش ساعت  Graves Supercomplication، که یکی از منحصربه‌فردترین ساعت‌هایی است که تا کنون ساخته شده است، در سال 1999 در یک حراجی در نیویورک به قیمت حیرت‌انگیز 11،000،000 دلار فروخته شد این ساعت  از 24 قسمت مختلف ساخته شده که تحقیق و ساخت آن 8 سال طول کشیده است که در نوع خود بی نظیر است .

همین موضوع باعث میشود که بسیاری از صاحب نظران و کلکسیون دادن دنیا پاتک فیلیپ  را بهترین مارک ساعت در جهان بدانند ما نیز به همین دلیل است که از آن در ابتدای لیست 10 برند برتر ساعت لوکس 2022 قرار داده ایم .

 

2 شماره دو لیست ما در لیست ده مارک برتر ساعت سال 2022 مجله واچ نیوز یکی از معروف ترین و قدیمی ترین ساعت سازان در جهان است برندی پر از عجایب پر از تفاوت و پر از نگارهای خاص و خیره کننده ، برندی است که صدها سال سابقه ساعت سازی را با خود به ارمغان می آورد  واچرون کنستانتین  Vacheron Constantin که از سال 1755 فعالیت خود را در زمینه ساخت ساعت آغاز کرده برخی از باورنکردنی‌ترین و خلاقانه‌ترین شاهکارهای ساعت‌شناسی را بشر تاکنون مشاهده کرده است را خلق کرده. یکی از بهترین نمونه های این مجموعه که به تازگی منتشر شده شماره 57260 میباشد که در ساخت آن  نبوغ مکانیکی پیچیده‌ ای به کار رفته است که این ساعت را به نمونه ای بی بدیل تبدیل میکند که نام پیچیده ترین ساعت جهان با 57 حالت شگفت‌انگیز به خود اختصاص داده و طبق گفته تخصصی ترین مرجع قیمت گذاری ساعت در دنیا فوربس ارزش تخمینی آن 8,000,000 دلار است.

 

اما حتی قبل از این شاهکار شگفت انگیز، Vacheron Constantin به عنوان یک ساعت ساز لوکس برتر شناخته می شد که در یکی دیگر از اعضای اصلی مثلث مقدس زمان میباشد که نه تنها زیبایی مطلق یک ساعت برای سازندگان  طراحان آن اهمیت دارد  بلکه نوع عملکرد ساعتهای خود را نیز در جایگاه ویژه ای قرار میداد جایگاهی که کمتر سازنده ساعتی در دنیا حتی به نزدیکی آن میرسد خاص بودن و تک بودن تولیدات این کمپانی بود که توانست در طی این سالها و ورود سازندگان قدرتمند ساعت آن را همچنان در رسته برترین شرکت های سازنده ساعت دنیا نگه دارد .

 

3 اودمر پیگه  Audemars Pigue که یکی دیگر از اعضای معتبر و "سومین ضلع مثلث مقدس زمان " در صنعت  ساعت سازی است که از زمان تاسیس در سال 1875 و برخی از تماشایی ترین ساعت ها را تولید می کند. مطمئناً اکثر آنها جزو برترین ساعت ها در جهان امروزی هستند. مجموعه ای که اودمر بیشتر به خاطر آن مشهور است  سری AP Royal Oak است.

 

شرکت ها و برندهای زیادی در دنیا به تقلید از ساختار جالب و چشم گیر این نمونه از ساعت سعی در کپی و شبیح سازی ساعت های خود در این مدل را دارند و از آنجایی که شکل و شمایل این مدل از ساعت اودمر پیگه بسیار مورد توجه مخاطبان صنعت ساعت قرار گرفته موارد تقلبی بسیار فراوانی را ازین مدل در بازار ساعت شاهد هستیم طبق تحقیقات صورت گرفته مجله تخصصی فوربس  عدد باور نکردی 18.000.000  دلار برای ساعت های تقلبی سری AP Royal Oak برند اودمر پیگه اختصاص یافته است .

 

 

این  مدل اولین ساعت از کمپانی Audemars Piguet  است که با تغییری بزرگ در بازی صنعت ساعت برای اولین بار از فلز غیر گرانبهای فولاد ضد زنگ در جدیدترین طراحی ساعت های ورزشی استفاده کرد و قیمت های لوکس را دریافت کرد. سپس Audemars Piguet اولین نسخه زیر آبی خود از ساعت را به نام سری Royal Oak Offshore را تولید کرد که به یکی از محبوب ترین ساعت های غواصی در تاریخ تبدیل شد. برند اودمر به عنوان یکی از سه گانه های مثلث برتر زمان به طور مداوم در طول سال ها بیش از تصور محصول تولید و تحویل داده است و این موضوع در بسیار مورد احترام است.

 

4 -  حال بعد از معرفی سه کمپانی اصلی تولید ساعت و سردمداران این صنعت که معروف به مثلث مقدس زمان هستند نوبت به معرفی دیگر اعضای این لیست میرسد . در این مقاله از دیجی ساعت چهارمین  رتبه در لیست 10 ساعت لوکس دنیا به برند بلانک پین Blancpain اختصاص میابد کمپانی بلانک پین که در سال 1735 تاسیس شد و قدمتش کمی قدیمی تر از Vacheron Constantin است.اما  این کمپانی از روز تاسیس تحت نام تجاری Blancpain فعالیت نمی کرد آنها به پیشرفت تکنیک های ساعت سازی کمک زیادی کرده اند و ساعت هایی با پیچیده ترین نوع حرکات را تولید کرده اند. Blancpain پیشگام در ساخت ساعت های غواصی با ساعت نمادین Fifty Fathoms خود است که اولین ساعت غواصی جهان است. Blancpain از آغاز تاکنون مجموعه های بسیار خوبی از جمله Le Brassus، Leman، Villeret، Novelties، Specialties و Sport تولید کرده است. آنها یکی از 10 برند برتر ساعت در جهان هستند و شایسته ستایش.

 

5 - در سال 1846 اولیسه ناردین Ulysse Nardin فعالیت خود در زمینه تولید ساعت را شروع کرد. در آن زمان آنها بیش از یک ساعت ساز معمولی نبود ، ولی به سرعت به یکی از قطب های صنعت ساعت تبدیل شد. آنها همه چیز را خلق می‌کنند، از مجموعه‌های کلاسیک با طراحی مینیمالیستی مانند San Marco Classico گرفته تا مجموعه‌های پر زرق و برق و پیچیده Hour Striker، Sonata، و El Toro GMT +/- Perpetual Calendar. دیگر مجموعه های مدرن عبارتند از Quadrato Dual Time و Dual Time Perpetual. Ulysse Nardin به دلیل زمان‌سنج‌های دریایی‌اش مانند کرونومتر دریایی Maxi و کرونوگراف دریایی خود کاملاً مشهور است، با ساعت‌های دریایی خود Ulysse Nardin بخشی را در زمان‌سنجی به تصویر کشیده است که در آن واقعاً درخشان‌تر از ستاره شمالی می‌درخشند.

البته این بدان معنا نیست که این ساعت ساز فقط در زمینه ساعتهای دریایی سطح بالا فعالیت میکند، اولیسه ناردین انواع بسیاری از ساعت های خیره کننده از جمله Caprice (مجموعه زنانه)، سری غیر متعارف "Freak" را با پیچیدگی توربیلون چرخ و فلک و بسیار چشمگیر را تولید می کند. ذخیره انرژی 7 روزه در این مدل از ساعتهای توربیلون اولیسه و البته توربیلون رویال آبی تحول فوق العاده ای را در صنعت ساعت رغم زده است که قدم بسیار بزرگی در پیشرفت آن است ، برخی از اولیسه ناردین با قیمت بیش از 1.2 میلیون دلار دارد و همه این موضوعات دلایلی هستند که آن را در میان 10 برند برتر ساعت های لوکس قرار میدهد.

 

6 - یاگر لکولتر  Jaeger-LeCoultre یک برند سوئیسی از ساعت‌های لوکس است که توسط همتایان خود بسیار مورد احترام است. بسیاری بر این باورند که این ساعت یکی از بهترین تولید کنندگان ساعت های لوکس و مسلماً یکی از معتبرترین ساعت سازهای جهان است. یکی از مهمترین دلایل این موضوع این است که آنها تمامی قطعات ساعتها را خود تولید می کنند. و از آنجا که ساعت‌سازانی که می‌توانند موتورهای داخلی ساعتهای خود را خود تولید کنند، معمولاً به دلیل این توانایی‌شان  و همچنین در کنترل کیفیت و بهتر بودن جزئیات مورد تحسین قرار می‌گیرند. تعداد کمی از تولیدکنندگان به اندازه Jaeger-LeCoultre (که توسط کلکسیونرهای ساعت و خبره های ساعت در سراسر جهان JLC نامیده می شود) به تنهایی قطعات تولید می کنند. به دلایل فوق آنها در جایگاه ششم در 10 برند برتر ساعت لوکس ما قرار گرفتند.

یاگرلکولتر  آثار کلاسیک جاودانه ای بسیاری مانند Reverso را تولید کرده است که یک ساعت مربعی با یک توانایی بسیار خاص و منحصر به فرد است ، چرخاندن صفحه ساعت برای محافظت از خط و خش و ضربه در دل خود ساعت که جذابیت این ساعت بسیار زیبا را دو چندان کرده است. این سری ساعت‌ دارای صفحه‌ای با رنگ روشن است که با تقویم های دائمی فوق نازک تجهیز شده که آخرین نمونه آن در یکی از فیلم های معروف شرکت مارول به نمایش درآمد. فیلمی با عنوان دکتر استرنج همراه  مدل ساعت جی ال سی گراند ریورسو. Jaeger-LeCoultre علاوه بر ساعت‌های لوکس معتبر یک ساعت‌  آونگی پیچشی سطح بالا نیز هست که اکثر انرژی خود را از فشار و دمای اتمسفر یعنی به معنای واقعی کلمه هوا می گیرد.

 

7 OMEGA   اُمگا ، بدون تردید در بین طرفداران مقوله ساعت کمتر کسی است که نام اُمگا را نشنیده باشد، اُمگا بی شک یکی از محبوب‌ترین برندهای ساعت‌ لوکس  در دنیاست، اما در مقایسه با ساعت‌سازانی که قبل تر در این مقاله ازآنها نامبرده شد، اُمگا را نمیتوان در بین گران‌ترین و ارزشمندترین برندهای ساعت موجود در بازار دانست. امگا در طول سال‌ها حضور در بازار بزرگ این صنعت با اتکا بر ساخت ساعت‌های غواصی و دریانوردی خود و اسپانسرینگ بسیار عالی آنها در فیلم‌هایی مانند  جیمز باند از زمان Goldeneye با حضور پیرس برازنان و یا نسخه «007» با بازی دنیل کریگ توانسته به خوبی خود را معرفی کرده و  به تسبیت برساند .

 

در این بین معروف‌ترین مدل های آن  Moonwatch، Omega Speedmaster Pro است که در مچ باز آلدرین  قرار داشت و او اولین قدم‌هایش روی سطح ماه گذاشت و این موضوع یکی از تاثیر گذارترین عوامل معروفیت و بنام شدن ساعت های امگا بود و دارا بودن شرایط و قابلیت های که این ساعت‌ها را  توسط ناسا برای مأموریت فضایی مانند آپولو 11 و غیره تائید کند در ارتقای اعتبار این برند بسیار مؤثر بود. Omega در واقع دومین برند معتبر ساعت سوئیسی در جهان است که تقریباً 70٪ مردم جهان این برند بین المللی را به رسمیت می شناسند و متعلق به یکی از بزرگترین مجموعه های ساعت  در جهان به نام گروه سواچ است.

 

 

8 ROLEX  رولکس ، در این گفتمان بسیار مایه شرمساری خواهد بود اگر از برندی مانند رولکس که دارای شناخته شده ترین برند ساعت در جهان با شناخت واقعی 100% برند است، اشاره نکنیم. اگرچه رولکس دارای مشهورترین برندهای ساعت مچی است اما باید این شهرت را در تمامی این مدل ها را فقط به خاطر مهارت های ساعت سازی دانست و نه به دلیل محبوبیتشان.

رولکس چند ساعت نسبتاً شگفت انگیز تولید کرده و در مجموعه خود دارد و تعداد تولید آنها 2000 ساعت در روز تخمین زده می شود، یکی از عواملی که در مورد این شهرت وجود دارد  این است که مردم حتی علاقه به خرید مجدد این مدل های این برند را دارند و این واقعیت که میانگین ارزش فروش مجدد آنها نسبت به سایر مارک های ساعت در بازار بیشتر است را نمیتوان نادیده گرفت . و اگر این را مستقیماً به این واقعیت نسبت ندهیم و نگوییم رولکس بهترین ساعت مچی دنیاست ، اما یقیناو  مطمئناً یکی از ارزشمندترین مارک های ساعت در جهان است.

رولکس برخی از محبوب ترین ساعت های مردانه را تولید می کند. Daytona، Submariner، GMT Master II، Datejust، Yacht-Master، Yacht-master II، Day-Date، Sky-Dweller، و بسیاری دیگر. یک برند ساعت مچی لوکس و ماجراجو که ساعت های خود را در بالاترین قله زمین و پایین ترین عمق آب های سیاره ما دیده است. رولکس همچنین به دقت ساعت‌هایشان افتخار می‌کنند، بسیاری از آن‌ها دارای علامت کرونومتر فوق‌العاده هستند به این معنی که دقت آن‌ها 2/2 ثانیه در 24 ساعت روز است. بسیاری از ورزش کاران مطرح دنیا با بستن این ساعت بر روی مچ خود این موضوع را گواهی میدهند.

 

9 - ژاکه دُروز  Jaquet Droz  ساعت سازی که کار خود را به عنوان یک ساعت ساز لوکس و نفیس آغاز کرد،  ژاکت اولین کسی بود که یک کارخانه در ژنو، سوئیس افتتاح کرد و خیلی زود به یکی از 10 برند برتر ساعت در جهان تبدیل شد. وی با نبوغی که مکانیک ابزار کوچک و ریز داشت توانست ساعت‌هایی تولید کند که به بسیاراستثنایی باشند .دُروز به نوعی تمام احساس خود را با جای دادن در ساعت‌های خودکار خود نشان می‌داد این موضوع منحصر به فردترین چیزی بود که ساعت های او را از سایر مارک‌های ساعت‌سازی رده بالا متمایز می‌کرد .او توانست با فیلتر کردن خود با تولید ساعت های بسیار رده بالا به سرعت به مارکی برای اشخاصی که فقط بدنبال ساعت‌ها خاص و منحصر هستند تبدیل شود.

 

 دُروز موسس این شرکت به سراسر جهان سفر کرد و شاهکارهایی تولید کرد که هر کدام به طور منحصر به فردی از مناطق مورد بازدید الهام گرفته بودند. ژاکه دروز که اغلب در فرانسه زندگی میکند ساعت های خود را به ملکه ماری آنتوانت فرانسه هدیه می دهد. و اغلب ساعتهای او در دربارهای سلطنتی در سراسر جهان متمدن یافت می شد. یکی دیگر از اشخاصی بشدت بدنبال این ساعت های تک نسخه و نفیس است  امپراتور سلسله چینگ در پکن است که در سال 2010 شروع به جمع آوری کلکسیونی از این ساعتهای شگفت انگیز کرده و دفاتری را برای واردات این آثار هنری مکانیکی جذاب راه اندازی کرد است .

 

10 دنیای ساعت در اواخر سال  2003 بود که توسط کنستانتین چایکین، مخترع و ساعت ساز روسی دچار تحولی بزرگ شد .چایکین را به جرات میتوان ابر نابغه صنعت ساعت در دنیا دانست که به ساخت ساعتهای بسیار پیچیده و عجیب غریب شهرت دارد .چایکین کنستانتین تنها برند ساعت سازی  لوکس در دنیاست که به صورت کاملا انحصاری در کشور روسیه میباشد. کنستانتین چایکین به خاطر هنر ساعت سازی خود برای تماشاگران در سراسر جهان مشهور هستند. برند کنستانتین چایکین توسط جامعه ساعت سازی حرفه ای جهانی به عنوان یکی از خلاق ترین و اصیل ترین برندهای جهان شناخته می شود.

 

به جرات میتوان گفت که این برند نو ظهور که عمر زیادی ندارد بخوبی توانسته با تولیداتش خود را در بالاترین سطح از رتبه ساعت سازان گرانقیمت و خاص برساند . ساعت های که هرکسی را که دراین زمینه اطلاعات  سوادی دارد مجبور به توقف و بازنگری دانسته های خود میکند . یکی از معروفترین ساعت های این مجموعه به نام Moscow Computus Clockکه در سال 2007 با قیمت باور نکردنی 17 میلیون دلار در مزایده ای در لندن توسط یک مجموعه دار روس خریداری شد. اما شاید به جرات میتوان نفیس ترین ساعت این ساعت ساز نابغه را که ساعت moon phases  رازهای ماه نام دارد نامید که در آخرین قیمت گذاری که در مجله معتبر واچ نیوز منتشر مبلغی بالغ بر 22 میلیون دلار ارزش گذاری شده است .ب.م

مشاوره و پشتیبانی